Friday, January 28, 2011

Kembali tersenyum :)

Assalamualaikum..
Hari ni sume pelajar da balik kampung..cume aku je yang x balik kampung..dan aku da lama x rasa pengalaman or perasaan cmne bile balik kampung..huhu..:p nape aku x rasa.?? sebab tempat aku menuntut sekarang ni kat kampung aku sendiri..nk cakap kampung bukan kampung sangat la bai..kampung gua ade platerium bai..**hehe** ok2..so 'kampung' aku ni boleh dispesifikasikan (mak ai! saintifik benau!) sebagai bandau la..kalau dulu masa aku masih berhingus lg, makan pun mak suapkan, memang aku ngaku tempat tinggal aku ni kampung..tp skrg da 22 tahun berlalu, da mcm2 perubahan yang berlaku kat sini..:) Ok! oleh kerana nk dapat feel balik kampung mcm member2 aku yang da balik tu, so dlm post ni aku akan anggap Bandau aku sebagai kampung..huhu..:p Nama 'kampung' (=.=)' aku ni sangat unik ok, iaitu BEAR HILL.? wahh!!!atau kalau dimelayukan, ia lebih dikenali dengan nama Bukit Beruang..:p nk tau kat mana.?? korg google la sendiri ok..

Tengok tu..kan da merayau x tentu pasal..motif post ni harus la ikut title di atas..xpasal2 melalut pasal kampung la, tu la ni la..ish2..hmm..kalau korang baca post kat atas tu ape yang korang akan terpikir.?? hehe..sah2 atau paling x pun mesti berkaitan GF-BF kan.? huhu..actually bukan pun pasal tu..xkan la aku wat blog ni semata2 nk post pasal GF-BF je manjang..kompem2 sume orang muak kan.? xpasal ade orang sound "Dei tambi!! jiwang la!!"..hmm..ok..sebenarnya kenapa aku kembali tersenyum, sebabnya ialah kaki..kenapa ngn kaki.?? kaki aku ni sebenarnya da lama injured..kat lutut kanan..citenye 2 tahun lepas..**buih2 kenangan**

Masa diploma dlu kaki aku ni pernah injured di bahagian lutut kanan..doktor ckp tisu lutut kanan aku ni koyak..dan memerlukan masa lama untuk pulih mcm biasa..sume ni disebabkan minat aku yang terlampau terhadap bola n futsal, dan ade skali tu aku main, kaki kanan aku terbengkok ke sisi kanan aku da mcm nk patah pun ade..**arghhh!!! sakit bai!!** then pd masa tu aku ingat aku da nk mati la..tgk kaki aku cmtu..then apabila aku cuba tegakkan, sangat la diperanjatkan(david teo style) kerana kaki aku bley tegak balik..alhamdulillah.. tp kaki kanan tu da mcm xde fungsi da masa tu, xleh nk bergerak langsung..start dari masa tu la kaki aku ni berehat utk pulih..main2 mcm slalu tu xdpt la..just main secara slow je..sampai la sekarang, baru aku rasa kaki aku ni da pulih..sebab tu la aku kembali tersenyum..:) tuhan je yang tau ape aku rasa bila da dapat main mcm dlu..huhu..:)

So sekarang aku sangat berjaga2 bila main futsal..xnak kembali kena mcm dlu..sedih beb kena mcm dlu, da rasa mcm OKU pun ade..:( dan sekarang aku main ikut kehendak diri aku je..kalau aku rasa mcm terlalu bahaya, aku stop..huhu..em..idea da hilang la..aku rasa sampai sini je la post aku utk kali ini..bye..salam~


(^__^)

7 comments:

teema chan said...

adeke tempat name bear hill ?

tc jaga kaki leklok hoho :D

MiMie AddNin said...

waaa...
pasni jaga kaki leklok..
kalu x, pkai kaki payung la pasni..
hehehh

EB said...

Huuu itu bhya..
Kwn sya kat lutut kiri..
Dia bekas pemain mlysia bwh 18thn..
2x dia kena tackle tmpt yg sama..
Skrg x blh main da.. sbb lutut da x kuat..
Sian kat dia.. Sya pula masalah bukan kat lutut tp kat ankle.. Huu.. ni smua disebabkn trjah keras pihak lawan..
tp syukur masih ok n blh main lg.. cuma kekdng kena memaksa diri sbb sakit.. tp tahan je..

say to easy=) said...

bukit beruang tempat bljr aku beb!

Muhamad Syafiq said...

teema : haha..hang cari la beb!

mimie : amboi..kaki payung.? insyaallah i jaga..:P

EB : tu la pasal..kaki sy ni alhamdulillah la ok da skrg..harap2 x kena terjahan keras lg..

say to easy : wah!! blaja katne.?

say to easy=) said...

mmu melaka yaww...awk??utem?

Muhamad Syafiq said...

yes yaw!! huhu..:p

Utem blog