Tuesday, February 8, 2011

Berkampung

Assalamualaikum..
Akhirnya dapat gak aku update blog ni lepas kesibukan yang melanda dan masalah yang x putus2 mengunjungi aku..huhu..:p seminggu cuti, dengan blog aku pun cuti update skali.. bukan ape, biasa lah kan orang ade tanggungjawab besar.. mcm2 nk kena pikiaq..dengan famili lagi..sampaikan masa untuk aku sendiri da xde.. hmm..kita berbalik pada topik perbualan yang da mengempau jauh td..so ape yang aku wat sepanjang cuti seminggu ni yer.?

haha..macam2 jon..pegi sana, pegi sini..tp ni bukan holiday jon! 1st, aku kena bawak adik pempuan aku yang operate tonsil tu(tgk sini) pegi appoinment dengan doktor..selesai yang tu, ade la lagi hal lain yang aku rasa xperlu aku nk terangkan kat sini..then bila sume tugas aku da settle, baru la boleh aku tarik nafas panjang2..aku keluar hang out dengan adik laki aku yang balik dari PLKN tu..aku ape lagi, disebabkan tgh sales CNY ni, bershoping moping la aku..huhu..:p dapat la kasut sepasang..:) puas hati aku..ok.

dan kemudian pada hari Jumaat, aku dengan famili aku bersiap2 untuk ke kampung yang lokasinya terpaksa dirahsiakan..huhu..:p nk dijadikan cerita, sebelum aku balik kampung, aku rupanya da kena tipu ngn mak..pada mulanya aku di bgtau yang tujuan balik kampung ni adalah untuk kenduri..aku pun ye kan je la..then aku ikut la balik, dan memang ade kenduri..dan lepas je kenduri, balik ke rumah nenek..kata mak, "nk singgah jap apit..mak nak tengok nenek.." bila sampai je rumah nenek, aku pelik la kan sebab ramai semacam je kat rumah tu..dalam hati da ingat ade benda yang diorang nk suprise kat aku ni..huhu..:p
tp sangkaan aku meleset-leset bai..rupanya bila aku tanya mak aku, dengan selamba mak aku ckp, "lepas ni ko kena tebas lalang yang ade kat depan rumah ni.." lakkkkk!!! (=.=)" sampai ati aku dianiaya sebegini rupa..da la skrg ni mood aku still bercuti, jadi memang xla nk wat keje kan.?? haha..patut la mak sruh aku bwk baju spare..rupanya air yang tenang, buaya pun x sangka dia ade dlm tu pun(david teo style).........

aku pun malas la nk tanya banyak, lepas je solat aku suruh la iya kanak budu readykan barang2 untuk kemas depan rumah tu..nasib baik la aku ni paling tua dalam semua sepupu yang ade, senang la aku nk mengarah itu ini..hehehe..:p aku pun mulakan keje, tebas lalang, arah budak2 pungut daun2 kering, sampah dan ape yang patut dibakar..bagus betul sepupu aku yang kecil dan comel2 ni..bertindak mengikut arahan..huhu..dan keje aku adalah bakar sampah2 tu..selesai je bakar, baru la datang orang2 dewasa yang lain..adik laki aku dengan pak jak tolong petik buah kelapa, dan kaum2 wanita yang lain just tgk dan ade gak yang sediakan minuman untuk budak2 ni..even penat sikit, happy gak la sebab semua sporting..huhu..:p hmm..ok stop sini untuk yang ini..

Keesokan hari pulak aku dan famili ke rumah mak ngah pulak..ade makan2 katanya..harap2 la kali ni x ditipu lagi..huhu..so sampai sini je la post aku untuk kali ni..da xdak idea nk taip..ok la..salam~




























(^__^)

3 comments:

MIMIE AIZA said...

waaaa... meriah2.. best laaa...

Muhamad Syafiq said...

huhu..harus lah..happy family la katakan..

fara-lala said...

ade tags for you in my blog !
http://fara-lala.blogspot.com/2011/02/25-random-facts-about-me-myself-and-i.html

Utem blog