Wednesday, February 23, 2011

Peragut Malang + Maut

Assalamualaikum..
Hari ini beli je surat khabar, aku tgk la tajuk akhbar di muka surat depan.."Peragut maut rempuh mangsa"..ok..cerita tentang peragut yang sampai bila entah nak habis..=.=' xde la keje lain yang lebih bagus selain dari meragut..tp bila aku baca je tajuk ni, terfikir gak yang tajuk ni agak pelik sikit.. ye la kan, selalu kita dengar, mangsa ragut mati diheret, mangsa ragut maut..so sume mesti mangsa ragut gak yg kena..tp kali ni aku dgr, peragut maut..haaaa! hambik ko peragut..tu la..dulu kecik2 mak bapak anta skola, ko xnk..kan da jadi cmni..hmm..mls nk cerita panjang2..nk tau cerita selanjutnya, di bawah..:)



"AMPANG: Seorang peragut yang kelam-kabut melarikan diri sejurus meragut beg tangan seorang wanita, terbunuh manakala rakannya parah selepas motosikal dinaiki merempuh kereta mangsa yang ketika itu nekad mengejar penjenayah terbabit di Taman Mega Jaya, Bukit Teratai di sini, semalam. Tindakan berani arkitek wanita berusia 28 tahun yang juga anak bekas pegawai polis itu membuatkan dua lelaki terbabit panik sehingga mereka masuk ke laluan jalan mati di taman berkenaan sebelum berpatah balik dan merempuh kereta mangsa yang mengejar mereka.

Akibatnya, kedua-dua lelaki terbabit terpelanting ke longkang menyebabkan seorang daripada mereka maut di tempat kejadian selepas kerandut zakarnya pecah, manakala rakannya dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Ampang. Kejadian berlaku kira-kira jam 9 pagi ketika mangsa sedang bersiap ke tempat kerja dan sejurus keluar dari kereta untuk menutup pintu pagar, dua lelaki terbabit meragut beg tangannya yang diletak di tempat duduk hadapan.Mangsa cuba melawan, tetapi dia ditendang sehingga terjatuh.

Sebaik melihat mangsa terjatuh, kedua-dua lelaki terbabit melarikan diri, namun mangsa yang berang mengejar suspek.Mangsa yang sudah biasa dengan laluan di kawasan itu memberhentikan keretanya di persimpangan jalan kira-kira 200 meter dari rumahnya selepas melihat lelaki terbabit melalui jalan mati. Ketika itulah, lelaki yang panik berpatah balik dan memecut laju motosikal berikutan laluan terbabit agak berbukit sebelum mereka merempuh kereta mangsa. 

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, rempuhan kuat itu menyebabkan suspek terpelanting dan tercampak ke longkang.

“Kedua-dua suspek berkenaan warga Indonesia dan lelaki yang mati itu berusia 35 tahun manakala rakannya yang parah berusia 24 tahun.

“Siasatan polis mendapati, suspek menggunakan motosikal curi dan kes disiasat mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan kerana samun dan Seksyen 41 (1) A Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya. 

Sementara itu, bapa mangsa, Mahyudin Zakaria, 59, berkata, dia hanya menyedari anaknya diragut apabila terdengar jeritan di luar rumah.

Katanya, dia yang bimbang sesuatu berlaku ke atas anaknya bergegas ke luar rumah dan melihat anaknya tergesa-gesa menaiki kereta lalu mengejar lelaki terbabit.

“Saya mengekori anak dengan menaiki kereta kerana bimbang keselamatannya.

“Bagaimanapun, ketika tiba di tempat kejadian, saya melihat suspek sudah berada di dalam longkang dan mengalami kecederaan parah akibat merempuh kereta anak yang berhenti di simpang jalan,” katanya. "

**ish2..ngeri sungguh cara dia mati..aku xleh bayangkan mcm mana bila buah kerand** tu pecah..ayoooo!!! :(

hmm..da xde selera nk taip la..ok bye. ~

3 comments:

Iqin Say said...

mmg ngeri..huhu

LaDY YeLLow said...

eee mmg mengerikan la..mcm mn leh pecah ehem 2, mmg teruk..hehhehe

Nurfarahana Abdul Aziz said...

uish ngerinya cara dia mati..Nauzubillah...

Utem blog