Friday, September 9, 2011

Cuti panjang?

Assalamualaikum..

Pejam celik, pejam celik da nak abis cuti sem aku yg kali ni aku rasa agak panjang berbanding sebelum ni..mana x nya, 4 bulan kot cuti sem kali ni..cuti bersalin pun x sepanjang ni..=.=' so semua pelajar yg bercuti mula la nk cari keje part-time termasuk la aku..pegi mintak sana, mintk sini, interiew sana interview sini..tup tap tup tap, rezeki aku di JUSCO AEON BANDARAYA MELAKA..huhu..^^ tu pun kontrak aku keje kat situ cuma 5 ari je..dan aku ingat keje aku ni sesenang dan semudah ape yg aku tgk org wat iaitu as a CASUAL WORKER..alaaa..yg dok susun barang kat market tuuuu..tp sebenarnya penat gile dowh..kena angkat air sampai 20 katon(betul x aku eja ni..=.=') pikir duit punya pasal aku terima gak la sebab ni je yg offer aku keje..dan mulai dari 22 jun 2011 sehingga 26 jun 2011 aku terpaksa la 'membanting tulang' 4 kerat aku ni demi rezeki yg halal..huhu.. alhamdulillah..:)

dan bermula dari sini la aku kenal si dia..:) someone yg pada mulanya nampak agak sombong dan garang..tp sebenarnya baik..aku memg x mintk untuk jumpa si dia, mulanya niat aku nk beli NESCAFE AIS..tp lain jadinya..mcm2 idea keluar dari otak aku ni nk cari bagaimana cara nk tegur dia..muka horror beb masa tu..tp skrg da x horror da..hehe..:p cmne citenya biar aku ngn dia je yg tau..:p so habis je keje kat JJ, aku dok la menganggur seminggu cari keje..

then tetiba aku dapat kol dari member aku, tny aku nk x keje kat parkson..dengan x pikir panjang aku terima je keje kat situ sebab da malas da nk cari keje..=.=' kat parkson aku keje sbg promoter produk AKEMI..cadar, comforter, alas kaki, langsuir..tu sume aku jual..huhuhu..keje kat sini jauh berbeza berbanding keje kat jusco..mana x nya, dok berdiri je aku kat kaunter aku tunggu pelanggan..(korang x rasa ayat ni mcm pelik ke.?? =.=') dan mcm tu la rutin aku tiap2 ari..berdiri, berdiri, berdiri lagi, berbual2, bertonggeng, berduduk, berguling, dan segala jenis ber lg la..erk..-_______-' mcm gampang bosan keje kat sni.!! dan sedikit sebanyak aku belajar pasal mutu cadar langsuir ni..huhu..:) lepas je sebulan 10 ari, aku berhenti keje..sebab da bosan sgt keje kat sni..aku lg prefer keje kat JJ tu dari keje kat sni..atleast kat JJ bleh jumpa cik cashier aku tu..hehe..^^

memang aku mintk berhenti awal pun sebab nk wat persediaan raya..cewah! :p raya kali ni x mcm raya tahun2 yg sebelum ni..kalau tahun2 lepas, smpai seminggu baru la habis beraya..tp tahun ni raya kedua aku, famili aku dan sedara beraya ni jonker walk..haha..stylo2!! =.= malam sebelum tu aku beraya kat bowling MITC..so suasana hari raya x rasa langsung..dan lepas2 tu aku dok kat rumah je la..xde mood sgt nk beraya ni..da tua la katakan..si dia yg kata yer, bukan saya..=.='

dan skrg da masuk raya ke-10..lusa aku da masuk kelas balik..wuuu..:(  si dia pulak esok pagi da gerak balik Tanjung Malim..sedih la..hmm..:( kepada si dia, thanks sebab jadikan cuti abg kali ni cuti paling bes skali..hehe..(da mcm karangan kisah cuti sem saya pulak) esok awk da balik sana..belajar elok2 yer..ingat pesan abg..:)

so setakat ni je la post aku kali ni..take care..:) salam~


Si dia ni pakar potong tembikai ok!
Berbuka bersama ^^
Pagi raya
Jonker Walk
Bowling time!
rumah Mak long
Family candid
rumah Mak ngah








(^___^)

3 comments:

Hidayahtun Nur Amirah said...

tggu pelanggan???? err.

Dan sAya FaNa said...

cumel nye cik cashier anda !! suke! suke! saya sukee !!! eh? *sy bukan les* okbai

Muhamad Syafiq said...

hidayahtun : ayat tu mcm salah ke.?? ;p

fana : hahaha..=.=' thanks cik fana..:)

Utem blog