Friday, November 11, 2011

Sekolah

Assalamualaikum..^^

Mata aku malam ni payah beno nk lelap..x tau la kenapa..da beberapa minggu kebelakangan ni, aku ade 1 masalah iaitu susah nk tido malam..kadang2 sampai ke pagi x tido2 lagi..nk cakap study, x jugak..apekah nasib.?? =.=' macam2 cara aku dah buat nak mudahkan aku tido awal tiap2 malam..antaranya workout, bersukan bagai..tp sama jugak..hmm..kalau sape2 ade tips, kongsi2 la ye..:)

Sebenarnya post aku kali ni khas utk adik aku yang merangkap adik bongsu dalam adik beradik aku.. hari ini da 10 Nov 2011..start minggu depan da bermula la peperiksaan SPM..td aku pergi dapur nampak dia still study..aku pulak yg naik risau..huhu..:p sambil2 berfikir pasal adik aku sorang ni, tetiba teringat balik kenangan zaman sekolah aku dulu..zaman terakhir aku di alam persekolahan........^^


. . . . . . . . . . . 


Seminggu sebelum SPM ni mula la aku nampak perubahan sikap dalam diri semua pelajar kat sekolah..ade yang da mula bersongkok, ade yang ke hulur ke hilir berkapel dgn buku nota, yg jenis ponteng kelas pulak da mula berjinak2 dgn pelajaran..haha..perubahan yg sgt ketara ok! aku pun sket lebih kurang sama dgn diorg sume..masa ni, belajar je aku rasa paling penting..pagi petang dgn buku, malam pulak atas tikar sejadah..haha..=.=' masa ni la sume pelajar mula buat baik dgn cikgu, konon nk dpt berkat la..budak2 yg ade kutuk cikgu depot la, Cikgu Hang Kebun la, ade cikgu cina yg kena panggil Apek la, sume da mintak maaf..haha..masa ni jugak budak2 dah x fikir da pasal kapel bagai da..pasangan kapel pun da mcm orang asing..buat hal masing2..ape yang aku nampak ni cuma suasana masa waktu persekolahan je la..maksud aku dari pagi aku datang sekolah sampai la aku balik sekolah.. ape yang berlaku kat asrama aku x tau pun sebab aku ni outsider..budak2 x berapa nak kenal aku..kadang2 terasa diri aku ni macam HIDDEN je dari diorang..huhu..:p

Masa ni makan pun da x selera dah..muka mak cik kantin pun dah x seceria dulu, di saat pelajar2 lelaki beratur panjang, order itu, order ini..tambah itu, tambah ini, senyuman yang terukir di wajah makcik kantin pabila helaian duit yang x putus2 dihulurkan kepada makcik kantin..x kurang gak pada Mak Temah Sambal, yang rindukan zaman kegemilangan dia..di mana pelajar2 lelaki berasak2 mengerumuni Mak Temah Sambal semata2 kerana sesudu SAMBAL untuk diletakkan di atas makanan yang terhidang..mungkin masa tu Mak Temah Sambal terasa dirinya seperti Lisa Surihani..=.=' 

krik!    krik!    krik!    (bunyi cengekerik)

Masa ni jugak bunyi loceng yang menandakan waktu persekolahan tamat pun dah macam benda yang x wujud lagi..pelajar semua x endah lagi dengan bunyi tu..budak2 ponteng pun dah macam hilang keupayaan untuk mendengar..macam tu kuatnya musim peperiksaan SPM ni kan.?? ape2 pun, serius aku rindukan sangat waktu sekolah aku dulu..:( hmmmm..


. . . . . . . . . . .


So pada adik aku ni, abang nk ucapkan semoga ko dapat la jawab semua soalan dengan tenang..dipermudahkan segalanya..dan semoga ko beroleh keputusan yang baik..ingat!! ape yang ko buat ni sume untuk mak..ok!!! 

Aku rasa sampai sini je la post untuk kali ni..~

p/s : esok cik cashier nk belanja mkn roti canai tercekik..:p

(^___^)

4 comments:

Anonymous said...

kt atas katil, kira smpai sejuta. mesti ngntuk....haha :D

Muhamad Syafiq said...

Anynomous : haha..da kira smpai 2 juta da..xde efek pun...

Anonymous said...

baca novel la.....konferm ngntuk...hua hua :D

Muhamad Syafiq said...

novel..? =.='

Utem blog